Riadenie sociálnych služieb
Vzdelávací program vznikol ako reakcia na nové vlastnosti prostredia sociálnych služieb, sociálnej práce a zmeny vo verejnom, ale aj podnikateľskom sektore. Predpokladom profesionálnej sociálnej práce, alebo odborného riadenia sociálnych služieb sú kompetentní pracovníci, ktorí vedia viesť a riadiť tímy zamestnancov v ich odborných, ako aj v obslužných činnostiach.
K základným vedomostiam z riadenia bežnej prevádzky získajú absolventi poznatky z krízového manažmentu. Podľa Porvazníka (1999, s. 122) „Každý pracovník, či už bude v pozícii majiteľa, manažéra alebo zamestnanca pristupuje k vynakladaniu svojej práce pri priebehu pracovných procesov vždy s určitými osobnostnými vlastnosťami, ktoré zdedil a získal výchovou, s odbornými vedomosťami, ktoré nadobudol v priebehu štúdia a praktickými zručnosťami, ktoré získal tréningom a praxou. Čím sa objekt riadenia pre pracovníka stáva zložitejším, čím viac sa rozrastá, zväčšuje, tým on zužuje rozsah svojho záujmu, špecializuje sa. Poznáva a využíva objekt zo svojho zorného uhľa, z hľadiska svojej špecializácie posudzuje a rieši vzniknuté problémy.“
cieľ vzdelávacieho programu
Radenie sociálnych služieb
pripraviť študentov pre vrcholové pozície v oblasti sociálnej práce a sociálnych služieb, sociálnoprávnej ochrany deti, sociálnej kurately a zamestnávania
Vzdelávací program pozostáva zo 17 povinných modulov a 2 voliteľných modulov.
Celkový rozsah vzdelávacieho programu je 648 hodín teoretického vzdelávania, z toho 216 hodín formou prezenčnou a 432 hodín formou dištančnou.
Ukončenie vzdelávacieho programu bude po absolvovaní prezenčného a dištančného štúdia a obhájení záverečnej práce formou ústnej skúšky.
Tieto moduly Vám pomôžu zvýšiť úspešnosť a efektívnosť práce na vrcholových a stredných riadiacich stupňoch (riadenie organizácie, riadenie odborných úsekov v zariadení, riadenie interdisciplinárnych a multidisciplinárnych tímov, riadenie národných aj medzinárodných projektov. Riadiaci pracovníci sú nositeľmi poslania a základných cieľov zakotvených v rozličnom časovom horizonte. Učivo bude zamerané získavanie zručnosti na tvorbu operatívnych, krátkodobých, strednodobých, ale aj vizionárskych (strategických) cieľov.
Odborníci priamo z praxe zo Slovenska aj zo zahraničia budú zdieľať s účastníkmi vzdelávacieho programu vedomosti zo svojich dlhoročných riadiacich skúsenosti vo Švajčiarsku, Nemecku, Anglicku, Rakúsku s vedením diskusných dialógov možnej aplikácie na Slovensku.
Odborné texty aktuálnych tém ešte nenájdete v žiadnej odbornej literatúre na Slovensku, ale ani v Českej republike.
Zoznam povinných modulov
- Celostný manažment
- Legislatíva
- Riadenie finančných zdrojov
- Personálny manažment
- Procesné riadenie
- Základy riadenia kvality
- Strategické plánovanie
- Riadenie informácií
- Základy marketingu
- Komunikácia - manažérska zručnosť
- Správanie sa klientov a výber služby
- Public relations & Fundraising
- Manažment a práca v tíme
- Sebariadenie a riadenie času
- Znalostný manažment
- Administrácia a riadená dokumentácia
- Runkcie riadenia