Vyškoľte si interného školiteľa
Vyškoľte si interného školiteľa - inštruktora odbornej praxe
Prešiel rok, ako sa dostal do platnosti Zákon č.345/2022 Z.z. O inšpekcii v sociálnych veciach. Aj naša Akadémia vzdelávania a výskumu v sociálnych službách sa snažila rýchlo zareagovať na požiadavky, preto pripravila vzdelávacie moduly, ktoré plnia štandard 1.8 a 2.1; 2.2.; 2.3. a 2.4 v zmysle prílohy č.2 Podmienky kvality v sociálnych službách.
Po prvých školeniach sme však dospeli k záveru, že náročnosť týchto vzdelávacích modulov hlavne pre opatrovateľský personál je vysoká a efektívnosť využitia je diskutabilná, pretože opatrovateľky si vypočujú prednášky, niektoré aktívne so záujmom, iné pasívne z povinnosti.
Naše vzdelávacie moduly sú však nastavené nielen na teóriu, ale aj praktickú aplikáciu, čo si ale vyžaduje aktívnu účasť absolventa kurzov. Zároveň nás už kontaktujú zariadenia, so žiadosťami o ďalšie školenia, pretože im niektorí zamestnanci odišli a potrebujú znova časť zamestnancov preškoliť.
Keď sme sa s naším tímom zamýšľali ako vyriešiť vyššie uvedenú situáciu, dospeli sme k záveru, že ak nechceme ako organizácia len zarábať na zariadeniach, ale skutočne im pomáhať, potom musíme zmeniť naše produkty v oblasti vzdelávania a pripraviť ich tak, aby boli pre našich klientov (ZSS) efektívnejšie a plnili účel vo vyššej miere kvality.
V praxi to teda bude znamenať, že Akadémia vzdelávania a výskumu v sociálnych službách Vám vyškolí pracovníka, pracovníkov, ktorí budú vedieť realizovať interné školenia na rôzne témy buď z vlastných, alebo externých vzdelávacích modulov.
Od februára 2024 sa môžete tešiť v rámci celoživotného vzdelávania na nový vzdelávací balík s názvom: Interný školiteľ – inštruktor odbornej praxe.
Cieľom vzdelávacej aktivity je vyškoliť odborníka, ktorý sa bude podieľať na koordinovaní zamestnanca v procese jeho nástupu a adaptácie sa na pracovisko a na plánovaní a riadení jeho postupného profesijného rastu, tak, aby boli plnené všetky požiadavky legislatívy.
Informácie k vzdelávaniu
Vzdelávacie moduly
Výchova a vzdelávanie so zameraním na dospelých
Dĺžka kurzu: 12 hodín, 6 teória – online a 6 hodín prezenčne, cvičenia + 12 hodín príprava prezentácie záverečnej práce
Cena kurzu: 290€
Termín:
Miesto konania* | Termín kurzu | Prihláška |
ONLINE | 16. február a 1. marec |
Prihlásiť sa |
Akadémia na cestách* | Dohodou podľa záujmu | Mám záujem |
*Keďže sme Akadémiou na kolesách, vieme miesta prezenčného vzdelávania prispôsobiť podľa záujmu nahlásených účastníkov. Ak Vám navrhované miesta nevyhovujú, nahláste sa nám cez formulár Predbežný záujem.
- Základné pojmy vo výchove a vzdelávaní. Význam celoživotného vzdelávania .
- Výchova a vzdelávanie dospelých .
- Sebavýchova, sebavzdelávanie a učenie sa.
- Profesijné kompetencie.
- Mentoring
- Plánovanie osobnostného rozvoja pracovníka
Plánovacia a vzdelávacia činnosť školiteľa a inštruktora odbornej praxe so zameraním na plnenie štandardov kvality 2.2, 2.3, 2.4
Dĺžka kurzu: 12 hodín, 6 teória – online a 6 hodín prezenčne, cvičenia + 12 hodín príprava prezentácie záverečnej práce
Cena kurzu: 290€
Termín:
Miesto konania | Začiatok kurzu | Prihláška |
ONLINE | 5. a 14. marec |
Prihlásiť sa |
Akadémia na cestách* | Dohodou podľa záujmu | Mám záujem |
*Keďže sme Akadémiou na kolesách, vieme miesta prezenčného vzdelávania prispôsobiť podľa záujmu nahlásených účastníkov. Ak Vám navrhované miesta nevyhovujú, nahláste sa nám cez formulár Predbežný záujem.
- Ciele v plánovaní výchovno – výcvikového procesu. Požiadavky organizácie. Formulovanie cieľov.
- Obsah vzdelávania.
- Zásady vyučovania .
- Organizačné formy vyučovania.
- Metódy (Expozičné metódy. Fixačné metódy. Nacvičovanie zručnosti.)
- Sledovanie postupu nácviku praktických zručností, hodnotenie ich rozvoja.
- Reakcia na individuálne okolnosti učenia sa praxou.
Prevencia krízových situácii a práca s rizikom v sociálnych službách. Používanie prostriedkov telesného obmedzenia a netelesného obmedzenia - Plnenie štandardu kvality 1.8.
Dĺžka kurzu: 12 hodín, 6 teória – online a 6 hodín prezenčne, cvičenia + 12 hodín príprava prezentácie záverečnej práce
Cena kurzu: 365€
Termín:
1. deň online – 26. marec
2. deň prezenčne
Miesto konania | Začiatok kurzu | Prihláška |
Šaštín – Stráže | 15. apríl |
Prihlásiť sa |
Bystré | 19. apríl | Prihlásiť sa |
Akadémia na cestách* | Mám záujem |
*Keďže sme Akadémiou na kolesách, vieme miesta prezenčného vzdelávania prispôsobiť podľa záujmu nahlásených účastníkov. Ak Vám navrhované miesta nevyhovujú, nahláste sa nám cez formulár Predbežný záujem.
- Terminológia.
- Práca s diagnostickými nástrojmi v práci s rizikami.
- Preventívne a nápravné opatrenia v krízových situáciách.
- Príklady z praxe (prípadové štúdie a kazuistiky).
- Využívanie štandardov odborných výkonov.
- Dokumentovanie používania prostriedkov telesného a netelesného obmedzenia.
Dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd v sociálnych službách - Plnenie štandardu kvality 2.1.
Dĺžka kurzu: 12 hodín, 6 teória – online a 6 hodín prezenčne, cvičenia + 12 hodín príprava prezentácie záverečnej práce
Cena kurzu: 365€
Termín:
1. deň online – 23. apríl
2. deň prezenčne
Miesto konania | Začiatok kurzu | Prihláška |
Šaštín – Stráže | 30. apríl | Prihlásiť sa |
Bystré | 7. máj | Prihlásiť sa |
Akadémia na cestách* | Mám záujem |
*Keďže sme Akadémiou na kolesách, vieme miesta prezenčného vzdelávania prispôsobiť podľa záujmu nahlásených účastníkov. Ak Vám navrhované miesta nevyhovujú, nahláste sa nám cez formulár Predbežný záujem.
- Teoretické východiska paternalistického a ľudsko-právneho prístupu.
- Ľudské práva so zameraním na cieľovú skupinu s príkladmi dobrej praxe – štandardné konanie (Ochrana ľudského života a zdravia, dobrovoľnosť pri vykonávaní prác a služieb, právo na prácu, ochrana pred neoprávneným zasahovaním do súkromného a rodinného života; právo vlastniť majetok – nedotknuteľnosť obydlia, sloboda myslenia, svedomia, náboženského vyznania, sloboda pohybu a pobytu, sloboda prejavu a právo na informácie, spôsobilosť na práva…).
- Situačná analýza podľa matrixu pre ľudské práva (vidieť, posúdiť, konať) a zásady proporcionality.
- Príprava etického kódexu.
Moduly sú nadstavbové. To znamená, každý účastník začína modulom 1, pokračuje modulom 2. Po prvých dvoch moduloch je absolvent pripravený na interné vzdelávanie zamestnancov. Tretí a štvrtý modul je možné si vybrať v ľubovoľnom poradí. Alebo sa účastník školenia môže do budúcnosti zamerať len na jeden z ponúkaných modulov.
Akadémia vzdelávania bude postupne pridávať ďalšie moduly. Akadémia zodpovedá za obsah vzdelávacích aktivít a odborné postupy k vyššie uvedeným oblastiam, ktoré budú súčasťou vzdelávacieho procesu Interného školiteľa – inštruktora odbornej praxe.
- Absolvent získa osvedčenia ku všetkým modulom zvlášť.
Tento produkt Akadémie (AVVSS) by mal slúžiť k tomu, aby organizácia, ktorá si dala vyškoliť interného školiteľa, disponovala po ukončení odborných kurzov materiálmi zo školení (obsahové a výkonnostné štandardy) a vďaka vlastnému zamestnancovi vedela posúdiť, teda aj vyhodnotiť, či zamestnanci, ktorí boli vyškolení, ovládajú problematiku, získali zručnosti, alebo potrebujú individuálne zaškolenie.
Organizácia získa vďaka zapojeniu sa do tohto vzdelávacieho procesu aj potrebné písomné dokumenty postupov, formuláre, rešerš odbornej literatúry, ktoré potrebuje ako dôkaz implementácie štandardov kvality podľa prílohy č.2.
Odborné, alebo manažérske vzdelanie pre prácu v sociálnych službách s minimálne dvojročnou praxou v sociálnej práci, alebo v sociálnych službách.
Absolvent vzdelávacieho programu Interný školiteľ – inštruktor odbornej praxe.
- získa a upevňuje si poznatky z oblasti celoživotného vzdelávania, naučí sa ich implementovať do praxe,
- má vedomosti z oblasti pedagogiky a vie ich primerane používať,
- využíva zásady učenia, uplatňuje didaktické postupy a princípy pri školení a inštruktáži,
- ovplyvňuje formovanie postojov úcty ku klientovi a zručnosti priameho kontaktu s klientom,
- ovplyvňuje kvalitu medziľudských vzťahov,
- pozná etapy adaptácie sa na povolanie a na pracovisko,
- usmerňuje procesy adaptácie,
- formuje pozitívny vzťah k výkonu povolania, kreativitu pri úkonoch vykonávaných na pracovisku v prospech klienta,
- vie hodnotiť výkon pracovníka,
- pozná legislatívne podmienky a organizáciu práce na pracovisku, vedie k ich poznaniu zamestnancov, ktorých inštruuje,
- vie nastaviť interné vzdelávacie mechanizmy
- upevňuje si poznatky z oblasti celoživotného vzdelávania, naučí sa ich implementovať do praxe na základe najnovších získaných poznatkov v odborných témach ako riadenie rizík, ľudské práva, telesné a netelesné obmedzenia.
Interný školiteľ – inštruktor odbornej praxe sa uplatní vo všetkých zariadeniach poskytujúcich sociálne služby a v oblasti sociálnej práce.
Vyučovacie stratégie, metódy a postupy sú volené tak, aby obsahovali interaktívne zážitkové a skúsenostné učenie, rozvíjali kompetencie zamestnancov. Popri klasických formách prednášky, výklad, demonštrácia, inštruktáž, využíva nacvičovanie a tréning jednotlivých postupov a ich upevňovanie.
- Vedúci pracovníci sociálnych služieb, ktorí sa podieľajú na stabilite personálu, plánovaní kariérneho postupu zamestnancov, hodnotení zamestnancov.
- Odborní pracovníci sociálnych služieb.